مصرف بیش از حد مواد قندی و شیرین کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (١٢ اردیبهشت ١۴٠٣) | اواخر هفته، خراسان رضوی و مشهد بارانی می‌شود افزایش حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران، امروز به تصویب رسید + جزئیات (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ابلاغ مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان کمتر از ۷ سال (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جلوگیری از ۱۳۰ سقط جنین به‌همت مرکز «نفس» در شهرستان قوچان تعرفه ویزیت پزشکان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد بسته ویژه اینترنت رایگان دولت برای معلمان + جزئیات تصادف خودرو حامل سوخت در خراسان جنوبی ۲ کشته برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض مبارزه با فساد در تأمین‌اجتماعی با ۴۶ میلیون مخاطب مستقیم جدی است اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفاهیات معلمان باید همزمان با اجرای کامل رتبه بندی پرداخت شود یک فعال کارگری: دلخوری بازنشستگان اجرانشدن ماده ۹۶ از سوی دولت است جدول اضافه‌حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ | مابه‌التفاوت پرداختی فروردین بازنشستگان در خرداد واریز می‌شود پیش‌بینی بارش باران در بیشتر مناطق کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
سرخط خبرها

حفره کوچک، چاهی است که با پول پر می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۷۹۰۷
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
حفره کوچک، چاهی است که با پول پر می‌شود
نامه یک کارمند به دندان کرم خورده اش.

اولین بار که روی دندانم دیدمت خیلی کوچک بودی. به زحمت دیده می‌شدی و من هم فکر‌ نمی‌کردم این قدر زود بزرگ شوی. خیال می‌کردم سرعت رشدت همانند سرعت اینترنت، پایین است، اما چند روز بعد فهمیدم نه تنها سرعتت از آن کمتر نیست بلکه از تورم هم بیشتر است. هم عمقت زیاد می‌شد هم قطرت، اما من همچنان تو را خیلی ریز می‌دیدم.

این ریز دیدن زیاد طول نکشید، چون وقتی رفتم پیش دندان پزشک فهمیدم خیلی بزرگ‌تر از آن چیزی هستی که به چشم می‌آیی. آنجا بود که منظور آندره ژید را از اینکه گفته بود: «کاش عظمت در نگاه تو باشد، نه آن چیزی که بدان می‌نگری» فهمیدم.

حفره دندانم که در آینه بدان می‌نگریستم در ظاهر بسیار کوچک بود، اما عظمت داشت. بزرگ بود و عمیق. آن قدر عمیق که می‌توانست به راحتی حقوق یک ماهه من را درون خودش جای دهد. دانستم تو فقط یک حفره خالی دندان نبودی. یک چاه خالی بودی، چاهی که پرکردنش نیاز به پربودن حساب داشت.

با شنیدن هزینه پرکردنش فهمیدم که حفره امنیتی فقط در وبسایت‌ها و نرم افزار‌ها نیست. گاهی داخل دندانمان حفره امنیتی به وجود می‌آید. یک حفره امنیتی به ظاهر کوچک که به شدت امنیت موجودی جیب انسان‌ها را تهدید می‌کند.

دانستم که چند حفره کوچک روی دندان می‌تواند اندازه یک چاه نفت درآمدزایی کند و دریل کوچک دندان پزشکی می‌تواند اندازه یک دکل حفاری نفت زمینه خلق ثروت را فراهم کند.

مثل یک سیاه چاله فضایی بودی. از آن سیاه چاله‌های فضایی که شبکه ۴ نشان می‌دهد. از آن‌ها که اجرام آسمانی اطرافشان را به درون خود می‌کشند.

تو هم مانند آن‌ها می‌توانی هر چه موجودی حساب است به درون خود بکشی. برخلاف ظاهرت، کوچک و کم عمق نبودی.

چاهی بودی که من ته آن گیر کرده بودم و تأمین اجتماعی هم تمایلی به بیرون آوردن من از داخل آن چاه نداشت. حفره‌ای بودی که یک راه پرکردنت این بود که یک حفره دیگر در بدنم به خاطر نبودن کلیه به وجود بیاید. چاره‌ای نبود. اگر دندانی را که تو آنجا جا خوش کرده بودی می‌کشیدم آن وقت با حفره‌ای خیلی بزرگ‌تر از تو روبه رو می‌شدم. خلاصه دل به دریا زدم و تمام موجودی حسابم را خالی کردم تا تو را پر کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->